ابرکوه: نمایندگی یزد فردا:وارده "مصطفی قاسمی پور گل کاران:1) اشتباه نکنم هنوز ورودی جدید بودم و تازه داشتیم راه پوستر چسبونی تشکیلات رو یاد میگرفتم، جهت توجیه یا جذب ،حقیر همسفر دوستان بودم برای شرکت در همایش. در آنروز با عبدالرسول حیدری دبیرکل وقت اتحادیه آشنا شدم، فکرکنم سال 84بود و در جلسه ای با ایشان بحث دانشگاه آزاد و پیگیری مبارزه باآن مطرح شد و آقارسول ذکر میکرد که برای پیشبرد این مبارزه و زدن ریشه های دانشگاه آزاد وبلاگی زده و به نقد اساسنامه و عملکرد جاسبی میپردازد!! حقیر با چشمانی گردشده ته دلم میگفتم این دیگه چه دل خوشی داره. یک رئیس با این همه خدم و حشم رو میخواد با وبلاگ برکنار کنه!! زمان گذشت و ذره ذره جویبارهای مبارزه برای آزاد کردن دانشگاه آزاد بهم خورد و از زندان و اخراج و لغو دفتر گرفته تا تحصن و بیانیه و گلایه محضر رهبری قدم به قدم مبارزه تا عمود خیمه پیش رفت. و خدا میداند در این مبارزه نفس گیر جنبش دانشجوئی در حدود یک دهه اخیر چه مرارتها که ندید و چه هزینه ها که نداد...........این خود یک دست آورد و یک تجربه تاریخی برای ادامه حیات این جنبش است. بدون شک اگر این فشار جنبش نبود خواب خرگوشی شورای انقلاب فرهنگی تمامی نداشت.


2) اینک در آستانه رخدادی بزرگ جاسبی کلید 250هزار میلیارد تومان دارائی را تحویل خواهد داد. دانشجو باید چند نکته را خوب بداند:

الف) حداقل یک دهه خون دل که نه، شبه خون داده شد تا این مسیر تغییر کند، آیا عزم جزمی برای پاسداری این خون دلها دارد؟؟

ب) بدون شک زنجیره 28سال بهم تنیده شده جاسبی و تبدیل به یک کارتل بزرگ تا مدتها بوی ... لابی کاری و چوب لای چرخ گذاشتن و.. به مشام خواهد رسید. از کوزه همان برون تراود که در اوست و در دانشگاه آزاد (با تمام احترام به مدیران و اساتید انقلابی) از این منابع بوی.... فراوان است.

ج) دانشگاه آزاد کاخیست که بسیاری از جاهای آن باید ویران شود، بعضی نقاط باید حفظ شود و برخی باید اصلاح و بازسازی شود.

د) تقسیم قشر دانشجو اساتید و بدنه کارمندی از یکدیگر. خود این گروهها تفکیک داخلی میشوند و البته نحوه تعامل با هریک متفاوت.


3) جنبش دانشجوئی نباید اشتباهی که در مورد روی کار آمدن دولت عدالت داشت تکرار نکند. تصور از تمام شدن کار و مبارزه، تصور از نبود رقیب و حذف مبارز قبلی و از همه اسف بارتر نداشتن نقشه برای ادامه راه. مبارزه ما برای آزادی این دانشگاه ادامه دارد ولی نقشه و راه تغییرمیکند.این خود مطلب مفصلیست.


4) از دست دادن ریاست خبرگان، مترو، انتخابات، دانشگاه آزاد و البته دهها یار سینه چاک باخت های کمی برای هاشمی نیست. هاشمی گرچه هنوز 6تائی نشده ولی هنوز مردانه در وسط میدان به مبارزه ادامه میدهد. او قطعا بسادگی از این باختها نخواهد گذشت و برای هر یک شیوه برخوردی دارد. ماه آینده مدت وی بر مجمع تشخیص تمام میشود و ماه بعد از آن انتخابات است. این اولین انتخابات هاشمی بدون مهدی و مترو و دانشگاه و... است. باچشمانی باز و عقلانیت صبرصفتانه باطعم آرمان خواهی بدانیم چه میکند و چه میگوید و قرار است بازی را در کدام زمین تعریف کند. در آینده شاید مفصل تر نوشتم!!


5) امروز بجای خوشحال بودن از رفتن جاسبی باید فعالانه مبارزه را بروز کرد. هزاران صفحه تحقیق و تفحص ازاین کارتل اقتصادی ماهها و ماههاست خاک میخورد. هنوز ردیف و تراز مالی معلوم نیست. هنوز علل و عوامل وقف دانشگاه معلوم نشدند و هنوز مسببین حراج میلیاردها تومن پول بیت المال برای فتنه پای محاکمه نیامدند. اگر جنبش دانشجوئی از تعریف لایه های جدید مبارزه غافل شود اولین تنفس را به کیسه داران و.... امپراطورمنش داده است.


6) در پایان خاطره ای از جلسه سالهای دورم با احمدی نژاد یادم آمد. ایشان در برابر فشار دانشجویان مبنی بر علت بیخیال شدن موقتی دانشگاه آزاد گفت: رهبری بهم فرمودند: هسته ای مهم تراست یا دانشگاه آزاد. اگر هسته ای فعلا از این بحث دانشگاه آزاد بیخیال شو!!


موضوع و حرف در باب دانشگاه آزاد زیاد است، افطاری های میلیونی جاسبی با تشکلهایش در هتل مارلیک و ... تمام شد و ورق رنگ دیگری بخود گرفته است ولی ای عزیز بدان اینها نیز فرع است، اصل این است که موقعیت بدر و خیبر، صفین نشود و حواست جمع باشد اهمیت دانشگاه آزاد در این بود که وظیفه لجستیک بوجود آوردن صفین را برعهده داشت.!!! بیدار باش عزیز و نخواب که دشمن بدجور بیدار است.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا